wtorek, 10 lutego 2015

Przeczytam 52 ksiązki:)

Jak zapewne większość z Was wie na facebooku jest "akcja" przeczytam 52 książki  w 2015 roku.
Niby fajna akcja...ale z drugiej strony ...czytać żeby pasowało ilościowo bo to wyzwanie?
W sumie zawsze mogę sobie poczytać książki grubości "Antka" i dojdę nawet do 300 przeczytanych ksiażek;)
Więc postanowiłam sobie że będę czytała książki bo lubię bo uwielbiam i je wielbię!:):):) i z ciekawości będę liczyła ile tego będzie;)

W sumie przeczytałam już:


                                  1 / 52     . . .   Boża Podszewka przeczytana;)
 
Boża podszewka jest opowieścią o losie niepokornej kobiety ze szlacheckiego zaścianka na Wileńszczyźnie, jej rodzinie, wydarzeniach, jakie miały miejsce od początku wieku po drugą wojnę światową. Wszystko osnute jest na wspomnieniach mojej Matki i moich. Najpierw napisałam opowiadanie o Maryśce. Leżało gdzieś zarzucone, aż przyszedł ten najgorszy dla mnie czas: straciłam bliskich, także Matkę. Wtedy to opowiadanie o Niej zaczęło być takie ważne. Trzeba było uciec w daleką przeszłość, żeby poradzić sobie z teraźniejszością. Chciałam dotrzeć do źródła kompleksów Matki. Do przyczyn jej wyobcowania. Mieli mnie tam za bożą podszewkę


                                2 / 52            Mężczyna i Chłopiec . Tony Parsons.
 
 Jeden z największych bestsellerów rynku brytyjskiego ostatnich lat, porównywany do Dziennika Bridget Jones, ale pisanego z męskiego punktu widzenia. Powieść pełna błyskotliwych dialogów, dowcipna, wzruszająca, pobudzająca do śmiechu, ale i do łez. Narrator, Harry Silver, ma doskonałą pracę w telewizji, piękną, kochającą żonę i wspaniałego syna. Przeświadczony iż w dniu trzydziestych urodzin bezpowrotnie skończy się jego młodość, decyduje się na nierozważny krok seks z koleżanką z pracy. I traci wszystko. Wyrzucony z pracy, opuszczony przez Ginę, która nie umie wybaczyć mu zdrady i jest zdecydowana realizować własne ambicje zawodowe, musi sam zająć się czteroletnim Patem. Stopniowo dojrzewa do roli ojca, odkrywając iż dopiero sprawdziwszy się w niej, staje się w pełni mężczyzną. Pomaga mu to naprawić stosunki z własnym tatą bohaterem wojennym, człowiekiem twardym, prostolinijnym, przy tym wielkiego serca.


 
                              3 / 52            Odnaleziona córka. Mary Williams.
 

Niezwykła autobiografia dziewczyny adoptowanej przez Jane Fondę, która pomogła jej podnieść się po traumatycznych przeżyciach i wyrwać z koszmaru biedy i przemocy.
Mary dorastała w latach 70. w Oakland w Kalifornii. Jej rodzice działali w ruchu Czarnych Panter, ojciec latami siedział w więzieniu za postrzelenie policjantów, starsza siostra była nastoletnią prostytutką, a porywcza matka nie potrafiła wychowywać samotnie sześciorga dzieci...
Kiedy Mary ma trzynaście lat, dostaje zaproszenie na wakacyjny obóz dla dzieci prowadzony przez Jane Fondę i jej męża. Podczas wyjazdu rozkwita, a następnego lata zaczyna zwierzać się Jane. Wyjawia jej, że przeżyła koszmar molestowania. Jane zapewnia jej opiekę i leczenie, a potem proponuje, żeby zamieszkała w jej posiadłości.
Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki z ulic Oakland Mary trafia do Santa Monica – miasta gwiazd. Jane Fonda staje się dla niej matką, jakiej nigdy nie miała. Z dala od błysku fleszy i hollywoodzkich bankietów jest cudowną mamą, pomaga Mary odrabiać lekcje, wysłuchuje obaw nastolatki, świętuje jej sukcesy i wspiera na każdym kroku – inspiracją i zachętą.
Dzięki Jane życie Mary zmienia się w sielankę. Poznaje najsławniejszych ludzi, ogląda z bliska pracę na planie filmowym. Zafascynowana stylem życia Jane Fondy i jej męża Teda Turnera, którzy angażują się w pomoc, gdziekolwiek mogą, sama zaczyna pomagać innym.
Jej życie staje się pasmem przygód: od pracy w Maroku, przez założenie fundacji Zaginieni Chłopcy Sudanu i samotną wędrówkę Szlakiem Appalachów, po zamieszkanie na skutych lodem krańcach Antarktydy. Podróżuje i ucieka – przed sobą samą.



                              4 / 52            Igrzyska Śmierci . Suzanne Collins.

                              5/  52            W pierścieniu Ognia.Suzanne Collins
                              
                              6 /  52            Kosogłos. Suzanne Collins

 "Igrzyska śmierci", pierwszy tom bestsellerowej trylogii Suzanne Collins, trafia do kin! To opowieść o świecie Panem rządzonym przez okrutne władze, w którym co roku dwójka nastolatków z każdego z dwunastu dystryktów wyrusza na Głodowe Igrzyska, by stoczyć walkę na śmierć i życie.
Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a już to zasługuje na miano prawdziwej walki o przetrwanie...



Patrząc na te przeczytane książki dochodzę do wniosku że tak naprawdę czytam wszystko!!:):)):)


Ale pierwszy raz zdarzyło mi się męczyć z książką...od pierwszych stron "Odnaleznionej córki"  wiedziałam że coś jest nie tak...od początku nie polubiłam głównej bohaterki ...pomimo tego co przeżyła i co osiągnęła poprostu nie lubię jej i tyle ...pierwszy raz zdarzyło mi się coś takiego i chyba muszę się nad tym głębiej zastanowić.

A wy czytacie?? 
Lubicie?

2 komentarze:

  1. Ja należę do tych osób, które mają dnie ,że czytają bez opamiętania- nawet na spacerze pchając wózek córy, a później przychodzą dnie ,że żadnej książki nie mam w dłoniach bo mnie od czytania "odpycha":)
    Uwielbiam romanse historyczne, i książki obyczajowe. Polecam np. :Tygrysie wzógórza" lub "Na piaskach pustynii"
    Pozdrawiam
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj no właśnie ja też często tak mam że długo dlugo nic a potem szał...trylogię igdzyska śmierci przeczytałam z 4 dni...wszystkie trzy części oczywiście...oczy przekrwione w pracy na mnie dziwnie patrzą ale co przeczytane to przeczytane;):) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo;)